18/02/2025
Германската компания Reimo става основен партньор на Camping & Caravaning Expo. Това е огромно признание за Camping.BG и работата, която вършим последните години. Приемаме го и като отговорност. Трябва да правим изложението все по-добро и интересно за посетителите, както и да сме още по-полезни на къмпингите и на почитателите на този вид туризъм.
Reimo е семейна компания със служители от различни националности. Основана е през далечната 1980 г. от Гюнтер и Хелга Холона и техни приятели от университета, всички уиндсърфисти. Започват с преобразуване на бусове VW T2 за техна собствена употреба, по-късно и с производство на части за конверсии. Днес Reimo предлага своите продукти в над 60 държави, включително САЩ, Китай, Австралия, Южна Америка, Нова Зеландия, Япония и Южна Корея. Компанията има силно пазарно присъствие, благодарянеие на големия брой търговски представители в бранша. Това им позволява ефективно да сегментират пазара и да предлагат персонализирани решения на различни групи клиенти. Успехът на компанията се основава на дългосрочните стратегически партньорства, печеливши сътрудничества и комбинация от опит и отвореност към нови идеи.
Продукти
Reimo работи в три основни бизнес направления:
• Аксесоари: Продукти за кемперванове, ванове, кемпери, каравани и къмпинг.
• VanConcept: отваряеми и високи покриви, рокендрол легла, мебели за кемпери, „Направи си сам“ сетове и други материали за конвертиране.
• Adria Sole Importer: Изключителен вносител на Adria за Германия от много години
Собствени марки
Повече от 20 години Reimo предлага висококачествени продукти под собствени марки:
• Camp4: Продукти за свободното време за къмпинг и дейности на открито, като столове и маси.
• Carbest: Надеждни технически продукти, включително инвертори, телевизори, литиеви батерии, DC-DC преобразуватели, прозорци и покривни светлини.
• Reimo Tent Technology: Специализирана в шатри и сенници.
• McCamping: Бюджетни къмпинг аксесоари.
• Holiday Travel: Премиум продукти за къмпинг с ексклузивен дизайн и високо качество качествени материали.
Управлявайки собствените си марки, Reimo има пълен контрол върху продуктовите спецификации, ценообразуване, опаковане и маркетинг. Това позволява на компанията да диференцира себе си на пазара и да укрепи връзките с клиентите чрез ексклузивност, гъвкавост и лоялност към марката.
Пазарни тенденции и перспективи за бъдещето
Пазарът на кемпери и каравани (RV) се възползва значително от периода след COVID-19 търсенето, довело до над 210 000 нови регистрации в Европа, включително 150 000 кемпери и 60 000 каравани.
Текущи тенденции:
• Кемпервановене доминират на пазара: Те вече представляват приблизително 60% от новите регистрации, предлагайки компактен дизайн за по-голяма мобилност.
• Повишаване на цените: През последните три години цените на кемперите са се повишили с 35%, в сравнение с 20% увеличение за автомобили. Освен това в Европа влияние оказват по-високите лихви достъпност.
• Нарастващ интерес към RV: Европейските изложения отбелязаха висока активност, с над 1,2 милиона посетители миналата година.
Прогнози за следващите сезони
Докато новите регистрациите на кемпери и каравани може леко да намалеят, пазарът на части и аксесоари ще продължи да расте, поради разширяващия се флот от RV, които вече са в по пътищата на Европа.
Нововъзникващи групи клиенти
Пазар за преобразуване на кемперванове
• Силен пазарен растеж се наблюдава при конверсиите, базирани на Fiat Ducato, Mercedes Sprinter, Ford Transit и Volkswagen Crafter.
• Компаниите вече предлагат конверсии както на нови, така и на употребявани ванове, вариращи от бюджетни опции до луксозни дизайни.
• Българските конвертори могат да се възползват от Reimo като надежден и специализиран доставчик.
Ръст на онлайн магазините в сектора на RV
• Онлайн пазаруването на аксесоари за RV се е увеличило значително.
• Потребителите оценяват удобството при търсене, сравняване и закупуване на продукти директно от дома си.
• Онлайн магазините вече предлагат широка гама от продукти, от части за конвертиране, технически принадлежности, къмпинг оборудване и резервни части.
• COVID-19 доде подем на навиците за онлайн пазаруване, облагодетелствайки този сегмент.
Най-търсени продукти
Решения за енергийна автономност: Продукти като слънчеви панели, литиеви батерии и DC-DC зарядните устройства стават все по-популярни. Пътуващите искат по-голяма независимост и свобода по време на път.
Къмпинг и RV туризъм в България
Къмпингуването и пътуванията с кемпери и каравани набират популярност в България, а страната привлича и все повече чужди туристи. Разнообразните пейзажи в страната, включително планини, гори и крайбрежие, правят България идеална дестинация за любителите на почивката близо до природата.
Видео
Интервюто ни с Микеле Тривелато, италианец от Падуа, работи за Reimo от 2013 г., понастоящем е главен експортен мениджър. Има над 25 години опит в индустрията, който включва производствени и търговски дейности в различни европейски компании. Бил вицепрезидент на Promocamp – Италианската асоциация на производителите и дистрибуторите на аксесоари за RV.
Посланието на Reimo към всички нас: Бъдете щастливи и ходете на къмпинг!
Camping.BG
Снимки: Reimo, Веселин Вълев